tisdag 28 juli 2009

Bus-Troll

Tävlingsdag nr 3 var otroligt lärorik. Super-Trollet som jag hade med mig på dag nr 2 hade förvandlats till ett BUS-TROLL.

Varför hålla ut i hämtet, när man kan ta snabbaste vägen för att hämta fåren i full fart???

Lyssna på kommandon, var bara att glömma då öronvaxet inte var borta från morgonens örontvätt.

Ja, ja, nu har jag iallafall lärt mig att jag måste sätta mer tryck på Troll innan jag skickar ut på ett hämt.

Rolig bana som hundarna fick jobba ordentligt på i drag till höger. Fick även för första gången göra en "tratt" i stället för fålla.
Delningen denna dag gick lika bra som dag nr 2, skönt att den träningen visade resultat även på tävling.

Lärorikt att se hur fåren förändrades under dagen som gick.

Nu tar vi nya tag inför nästa tävling, med massor med träning som förberedelse.
Nya marker, nya får är det ända som kan bli så likt tävlingssituation man kan komma.
Vi är laddade....

Ha det bra!

1 kommentar: