söndag 20 december 2009

Attans Troll om han inte hör

Nu ska här visslas i storm och motvind och medvind. Min snälla moster Ebba har köpte en Maxi Blaster vissla till mig i julklapp. Ja, ja något för tidigt har jag fått den.
På SM när det blåste som mest på första dagen var det endast Heidi´s vissla som hördes ordentligt där vi stog i djurhanteringen. Då var det full blåst och motvind mot vårat håll.
Så nu lilla Troll kan vi inte skylla på att han inte hör visslorna. Tack moster....!

Fåren tagit skydd i sitt lilla tält nu när det snöar som mest, men en och en annan tur tar dom ut för att äta och dricka. En dag när jag kom och det var snöstorm låg dom uppe på en kulle och sov hela gänget. Då undrar man varför man har ett skydd till dom rackarna.


En som tycker att snön är toppen är Troll. Han "kaninskuttar" fram igenom den djupaste snön hela tiden. Varför gå där det är skottat?????

I morgon åker jag och hundarna till landet. Skulle åkt idag, men eftersom det snöat hela dagen så avstog vi att åka i snöyran.
Mums, nu hoppas vi att kondiset i Kopparberg har sina goda saffrans semlor med blåbärssylt. Ska nog köpa mig en direkt när jag kommer fram till Kopparberg.
Om någon vecka eller så beger vi oss till Kronbacken för att titta på Jaffa´s valpar. Ska bli spännande att se båda kullarna. Skönt att jag inte har så många valpar att välja på. Antingen blir det en trefärgad eller en brun med tan tecken. Nu är ni spända på vilken jag kommer att välja....Tyvärr kommer ni nog få vänta med nyfikenheten till det lilla monstret kommer hem....
Ha en bra vecka!

2 kommentarer:

  1. MMMMMMmmmm MUMS vad det lät gott!

    Kör försiktigt nu, och ha en riktigt GOD JUL OCH GOTT NYTT ÅR!

    Du kan väl smuggla med en liten tikvalp till mig....?

    KRAM SUSY

    SvaraRadera
  2. Hmmm, jag vet fler som tycker det är väldigt onödigt att gå där det är skottat. Kör lugnt till stugan, och ha en riktigt mysig jul och nyårshelg.

    SvaraRadera