måndag 14 april 2008

Strålande solsken

Tänk att ha förmånen att kunna ta 2 timmars lunch, så man hinner träna hund i solsken.
Måndags "daten" med Kerstin och Laerke på fotbollsplanen för lite lydnadsträning. Troll var på ett strålande humör, fin attityd. Vad jag tjatar om attityden. Men för mig är attityden mkt viktig i träningen. Med en bra attityd kommer man långt på träning och tävling.

Troll som har en så fin ruta, hade totalt glömt hur den såg ut idag. Han låste sig mot en kon där det låg apportbockar. Tro inte att jag gav upp för det. Jag är envis som en åsna. Till slut ramlade poletten ner att det faktiskt inte var någon ruta han tittade efter. Vilken bingo belöning det blev när Troll äntligen sprang mot rutan i full fart och rakt igenom. Flyttade sedan runt rutan på olika ställen på planen. Lika fin ruta varje gång blev det. Tro inte att jag tog bort konen med apportbockarna från planen, så snäll kan inte jag vara. Har han klarat det förrut så, kan han säkert klara det nu tänkte jag. Skillnade var om han inte kunde rutan. Då hade jag tagit bort konen med apporterna.
Laerke visade idag en fin attityd i fria följet som inte funnits där förrut.
Nu håller vi tummarna för att dom börjar samla nya SM-poäng på torsdag. Alltså SM-2009. Troll och jag ska vara hejarklack.

Många som tävlar på torsdag som vi känner.

Vi har precis kommit in från en spårkurs för nybörjare. Troll har passivitestränat och jag har sprungit med i ca 20 korta spår. Härliga kursdeltagare som verkligen vill göra något med sina hundar.

Ta väl hand om er och era kära, livet är för kort för att slarva bort det!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar