lördag 12 april 2008

Attityd =tennisboll

Attitydträningen har jag fortsatt att jobba med under veckan. Bytte kampbollen mot en tennisboll. Attans var rolig tennisbollen var. Kan ni tänka er, att när jag belönar med tennisboll vill Troll fort som f..n tillbaka med tennisbollen till mig och fortsätta leka. Inte illa pinkat för att vara han, som gärna vill göra allt själv. I ställande under gång har Troll en pareringstass. Har kommit på att det är pga av att det finns en lätt trängning i friaföljet vid ställande under gång. När inte trängningen finns är det tvärnit utan pareringstass.
Troll har gjort många bra platsliggningar sista dagarna, med hundar som gått upp och inte legat helt stilla. Det har han klarat mkt bra.
Vallkursen som skulle börjat denna vecka blev inställd pga sjukdom. Men nästa vecka blir det vallning tor fre lör, och kanske någon mer dag...

Vanjas träning har jag svårt att ta tag i, vet inte riktigt var jag ska börja. Där finns det för mkt attityd, så där måste jag dämpa attityden.

Trevlig helg...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar