onsdag 3 februari 2010

Stört skön...

Qliff är en stört skön kille. När vi åker runt på kundbesök sover han hela tiden i bilen i sin bur i skåpet. Han bor på övervåningen än så länge. Här hemma sågas och spikas det för fulla muggar, inte en tendens till att tycka att det är äckligt.
Bilarna som var lite läskiga första dagarna, är inte lika stora monster längre.

Vi tränar lite kontakt och ligg. När han lägger sig så säger det duns i hela golvet, verkar inte ha några leder i kroppen. När man säger hans namn tvärvänder han och kommer springande när vi tränar det inne. Ute kan det finnas andra spännande saker, så som snögrottor eller dylikt. När han springer mot dörren när vi är ute, och jag säger Qliff tyst tvärvänder ha tillbaka till mig. Ordet NEJ med söt och gullig röst har han förstått att man avbryter det man håller på med.
Lena (Gubben) frågade om jag trampat i många kisspölar, hela 3 kiss olyckor har det hänt på 7 dagar och inte en ända bajs olycka.

Skönhetssömnen har vi från kl 22 till ca 07.00.

Älskar att kampa som belöning, men även skinka är smaskens. Har stort ägande av saker, som vi jobbar på.

Är med på kortare promenader med Vanja och Troll.

Har en av och på knapp som jag värdesätter otroligt mkt. Fullt bus med Troll och pang så sover han mitt på golvet.

Idag torsdag stannade vågen på 6,6 kg...jag som tyckte att han inte vuxit....

Qliff är en cool kille....

3 kommentarer:

  1. Det oskrivna bladet börjar fyllas......spännande:)Fixar
    gärna frisyren, ta med bild!
    Kram Catarina

    SvaraRadera
  2. BARA 3 kisspölar wow vilken kille :)
    Verkar som du fått dig en till härlig kille.
    Ska du byta frisyr ??? Låter spännande.
    Ha de gott & njut av valptiden.
    Kram

    SvaraRadera
  3. Vilket mönster-exemplar till valp du skaffat! Härliga bilder du tagit. Han är hur söt och stylish som helst!
    Kram Meril

    SvaraRadera