söndag 7 februari 2010

Första lydnadstävlingen

Idag har vi varit och tittat på lydnadstävlingar i Viksbergs ridhus. Troll och Qliff var med som publik.
Båda tog läktarplatsen med ro. Qliff somnade i mitt knä och sov i godan ro.

Tog en sväng till fåren på vägen hem. Qliff fick sig en lunch fårskit.

På promenaderna tränar vi inkallning när Qliff springer och busar med Troll. Den som kommer fortast är den lilla Qliff, Troll har som vanligt inte tagit bort öronpropparna.

Nu väntar en ny vecka och nya äventyr....

2 kommentarer:

  1. Fasen det här är obehagligt och absolut inte bra, Monica, när jag läser om din härliga Qliff å ser dessa underbara bilder på valpisen får min hjärna för sig att jag saknar valptiden...

    Haha, alla faser är väl roliga på sitt sätt, nu längtar vi till våren å den fasen.. Men visst tusan e de skoj å läsa om ditt lilla underverk=)..

    KRAMAR
    Hanna & Kakan

    SvaraRadera
  2. Qliff verkar ta livet med ro, vilken skön kille han verkar vara. Själv håller jag på att lära känna min lilla kille. Det tar några dagar innan man kommer underfund med den nya valpen tycker jag. Men jag börjar få ett "hum" om vad det är för en krabat vi har att göra med. :0)
    Kram Meril

    SvaraRadera