söndag 20 september 2009

Grattis Heidi

Ett stort grattis till Heidi, som idag gjorde en kanon runda med Cookie på unghundscupen. Även Emmas runda var mkt bra.

Heidi slutade totalt 4:a med Emma och 7:a med Cookie.

Våran runda började bra idag med fin utgång, men sedan hände det som inte skulle hända.
Troll fick ett lamm i gruppen som absolut inte ville följa med. Han vägrade släppa lammet, gick närmare och närmare fast det utmande honom hela tiden. Med min dåliga rutin i handling visste jag inte hur jag bäst skulle hjälpa honom. Jag är så glad att han inte gick upp och bet lammet.

Jag beslutade att bryta och springa och hjälpa Troll, så att han får en bra erfarenhet med sig i bagaget.

Har haft en solig bra helg med många nya erfarenheter i vallningens tecken.

Nu laddar vi för nästa helg och Fårforcup.

6 kommentarer:

  1. Vilken erfarenhet du måste fått under denna helgen,hoppas få höra närmare om ALLT när vi träffas framöver :)
    Bra att du hjälpte Trollungen din.
    Du är värd en stor stor...........ja,jag vet inte vad,men du & Troll har gjort det fantastiskt bra tycker jag.
    Om inget kommer ivägen har jag planerat att komma till helgens tävlingar.
    Ha de gott Vi hörs / Kram

    SvaraRadera
  2. Ja.Monica,det var sund med det j...... lammet:)
    og du gjorde rett å gå å hjelpe han:)

    Men dere gjorde fint ifra dere på ders debut i IK2!Trevlig,at dere var der!

    Og nu er det bare träna vidare:)

    Tack för grattis:)

    Heidi

    SvaraRadera
  3. Ni var duktiga och framförallt du som kämpade dig genom hela banan med en tämligen het hund. Skitsynd att du fick det jättejobbiga lammet på söndagen men det var otroligt imponerande att Troll inte ruttnade. Många andra hundar hade gjort det.
    Jättekul att vi ses till helgen på Fårforcup! Minns inte när du startar men jag åker dit bara under söndagen. Jag håller tummarna för dig. Det är tydligen en mycket svår tävling så det blir mycket intressant att se om man över huvudtaget får gå banan!
    Jag tycker det vore mycket trevligt om du kan tänka dig att sända mig några trevliga bilder (dock inte "förberedelse"kortet!) som jag kan få använda till min hemsida. Denna adress är den som funkar just nu?
    Vi ses
    Jeanette S
    konservator-setterberg@swipnet.se

    SvaraRadera
  4. Jag tycker också ni var/är JÄTTEDUKTIGA och vi kommer att hålla både tummar och tassar nästa helg!!! kram

    SvaraRadera
  5. Hallo, ses i helgen. Hej så länge Helen

    SvaraRadera
  6. Hej team troll! som verkligen är ett team :) Ringo och jag hejade på er framför datorn, kalasduktiga ni som tog er runt! debut i IK2 :) En massa bra erfarenheter som ni kommer att ha stor nytta av framöver. Jag saknar alla våra valläventyr "sverige runt"..
    Ringo hälsar att det är koppel några veckor till.. ringer dig och berättar mer.

    Ha det bra! och lycka till i helgen! / Jenny & Ringo

    SvaraRadera