måndag 30 mars 2009

Var är våren???

Veckan har varit lugn med allt vad hundträning heter. Bara något lydnadspass och vallpass. Ovanligt för att vara mig. För tillfället är det mkt på jobbet, jag som gick ner i tid för 1 månad sedan. Suttit och bläddrat bland massa gamla kort, vad man längtar till sommaren när man ser blommorna.

Skönheten Vanja

Vår prinsessa Cantina, som nu bor i Skänninge. En underbar connemara med ett hjärta av guld. Cantina köpte vi som 8 månaders föl, hon såg bedrövlig ut, ful som stryk. Det visade sig att hon var en skönhet med otroliga gångarter. Hon tävlades upp till SM i dressyr, och som ungponny tävalde vi henne i körning. En sådan häst får man bara en gång i livet. P g a skada är hon nu avelssto.

Cantina SM 2006
Vemund - Viljar - Vanja


Blir lite nostalgisk när jag tittar på kort från när Vanja var ung. Många roliga minnen från tävlingar och utsällningar land och rike runt.
Tråkigt att en hund ska bli sjuk i så tidiga år.
Idag är hon en glad förtidspensionerad 5 åring, med humöret i topp.
Vem vet, vi kanske kommer igen.

Ha en bra vecka!








1 kommentar:

  1. Hej på er !

    Cantina var ett tjusigt namn,Skönt att Vanja är glad trots att hon är pensionerad,inte alla som är det.
    Ja visst är jag en " svikare" när det gäller att välja mellan lydnad & vallning,ha,ha,ha......men valet är självklart för Gubben,vi åker till Åland,kommer att sakna er den 25,gissar att jag missar något bra men that´s life !!

    Ha de gott i vårsolen / Kram från oss

    SvaraRadera