torsdag 12 mars 2009

Minimal hundträning

Trolls parad nr RUTAN

Veckan har rullat på med massa nya utmaningar i jobbet. Utmaningen innebär nya arbetsuppgifter åt en kund som jag skrivit avtal med. Men det bästa av allt är att jag förhandlat till mig lång semester, vad sägs om 8 veckors ledighet under sommar månaderna. Mkt vallträning kommer det bli, och ett och annat lydnadspass. All träning blir mkt lättare när vi flyttat upp till landet, där jag har egen appelplan och fårhage.


För ovanlighetens skull har jag bara tränat lydnad denna vecka. Äntligen börjar jag bli nöjd med inkalling med stå-ligg. Den nya belöningsplanen verkar fungera.
Vittringen har varit svår att träna ute, då det kommit 2 decimeter snö.
Troll har så härlig arbetsattityd.
Han är den perfekta hunden att visa förlora eller vinna sin belöning.
Mycket anmälningar till vårens och sommarens kurser, gör att jag fått lägga till några extra kurser. Även några nya som vill träna privat har bokat in sig denna vecka.
Veckans kursare har alla gjort strålande framsteg.
I morgon blir det vallträning hos Sanna på Torö.
Trevlig helg!

2 kommentarer:

  1. Hälsa Milli!Og pussa Troll!
    Varme hälsningar från "gammelmatte"

    SvaraRadera
  2. Vad kul med lydnadsträning som omväxling. :)
    Men du verkar ju inte ligga på latsidan med vallningen heller. Duktiga Troll som arbetar så bra!
    STOR KRAM Terese Trixa & Molly

    SvaraRadera