tisdag 23 september 2008

Underbara dagar

Förra veckan gick som vanligt i vallningens tecken. Det är verkligen en förmån att bara packa in hunden i bilen, och åka till egna får. Slippa ta hänsyn till någon annans tider. Mitt nya "tänk" i fösningen känns som det fungerar bra. Lite lat börjar jag bli oxå, står stilla på en fläck mitt i hagen och dirigerar höger-vänster-fram i fösningen. Ganska läckert när Troll tar långa-korta-90 grader-fuskflanker på mina olika kommandon. Han är en stjärna mitt lilla Troll. Lika envis som jag själv är. Undra om det är det som gör att vi "samarbetar" så bra ihop. Hoppsan nu sa jag något jag inte skulle säga. Troll får tro att han gör allt själv, för det är det han vill igentligen. Har börjat använda visslan i fram kommandot.
Var på landet i helgen och plockade gula och trattkantareller igen. Trattisarna växer ca 50 m in i skogen bakom huset.

3 dagar utan vallning, trodde det skulle bli race och icke höra vad jag sa. Men icke, lika lyhörd och fin på fåren som vanligt. Märks att man vallar ofta nu.
I morgon är det privatkurs i vallning för Karin Mörling tillsammans med Anne och Tonic. Ska träna på hennes får, ska bli spännande. Rapport kommer.
Nu är det BARA 1 månad kvar till det stora äventyret i Fagersta. Ska hinna med att åka till Hedemora en heldag samt en heldagskurs för Peter Nilsson. 2 kurs gånger hos Sanna Engborg. Ska även försöka snika in mig hos någon med nya får och träningsplats.

Tjingeling // Monika

4 kommentarer:

  1. Kul att det går så bra med vallningen för er. Jag hoppas att jag kan komma och hejja på er i Fagersta! Jezz hälsar!

    SvaraRadera
  2. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  3. Ni är så himla duktiga och det är så roligt att läsa din blogg.
    vi ses
    Kram Anette och Dido

    SvaraRadera
  4. Låter som att VP:t kommer att gå som en dans för er,själv har jag varit bortrest i en vecka så nu måste jag få till lite träning,vore en dröm att kunna ha egna får.Ha det gott / Kram från oss

    SvaraRadera