fredag 8 augusti 2008

Ja, då har man börjat arbeta igen. Lat som jag är, så skulle jag vilja ha minst 10 veckors semester. När ungarna var små hade jag minst 12 veckors ledighet varje sommar. Det var tider det.
I tisdagens oväder hade jag 2 privatträningar på eftermiddagen. Det finns inga regnkläder som håller för såna regnväder som det var då. Det är så roligt att folk inte ställer in sina träningar fast det är regnväder. Men vill man träna så är det bara att bita ihop.
Onsdagen så åkte jag till Anette i Nynäshamn för vallträning. Det är så nyttigt att träna på olika får. Det lilla Trollet skötte sig jätte fint. Troll fick vara passhund när Anette tränade hämt med Dido. Det klarade han med bravur.
När vi kom hem passade jag på att köra ett lydnadpass på fotbollsplanen. Troll var riktigt galen, men gjorde många fina saker.
På torsdagen efter en privatträning, tränade jag med Troll på SSBK. Tyvärr uppstog det blodvite när Troll skulle fånga kampbollen, eftersom han fångade min hand i stället. Bara att bita ihop och köra vidare, men attans vad ont det gör. Än en gång, jag trodde jag köpt en bordercollie och inte en pittbull.....Efter lydnadsträningen åkte vi till Sorund och Malin Virhage på en vallträningskväll. Malin hade ställt ut tacklamm som inte var vallade på så mkt. Härliga små får som hade mkt spring och bocksprång i kroppen. Troll var lite hetare idag, men skötte sig mkt bra. Fick ingen panik när fåren stack i full fart. Tränade mkt fösning. Lite snabb i starterna, men efter en stund blir det lugnar och lugnare. Tränade även på långa och korta flankeringar. Duktig på att lägga sig snabbt kl 12 utan att gå in på cirkeln. Även lägga sig snabbt på cirkeln och sedan forsätta på samma cirkel. Med lite extra tryck tänker han även ut från cirkeln. Nyttigt med lite andra får. Vi kan inte ta hem fåren förrän 1 september. Nästa helg åker vi på en heldagskurs till Peter Nilsson i Skinnskatteberg.

Ha en trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar