måndag 24 mars 2008

Påsken slut...

Snabbaste vägen ut...
På Långfredagen mötte jag upp Anne i Skinnskatteberg för lite vallträning. Troll hade huvudet på skaft hela tiden. En mkt givande träning med både fösning, flankering och lite drivning. Vi även hämtade ut en flock från skogen, med fösning ner till resten av flocken. Troll fick sedan driva flocken till den övre delen av gärdet.

På påskdagen åkte vi till Heidi och Ulf för ytterligare lite vallträning. Fick även träffa Trolls pappa Roi. Fick mig en genomkörar i hur jag ska röra mig mot och från hunden och var fåren håller hus och när hunden ska lägga sig eller inte ligga... Inte lätt för en inbiten lydnadsmänniska som vill ha full koll på allt. Tack Heidi!!! För ett joggingpass i fårhagen. ¨Några gånger fattade jag vad jag höll på med. Alltid lika roligt att lära sig något nytt.
Stackars Troll som har en förvirrad matte.
Emma och Cookie såg jätt fina ut när Heidi vallade med dom. Hoppas kursen för Karin Söderberg var givande idag.
Roi var en härlig kille, blev förvånad över att han var så liten

Cookie härlig stil
Roi
Emma

Annandagpåsk lydnadsträning på min egna appelplan som jag har på landet.

Vanja fick börja, det största problemet var mkt mindre idag. Nu verkar det som hon fattar att hon faktiskt oxå får vara med och träna efter 6 månaders uppehåll.

Troll körde vi igenom 1:an, blandade mkt läggande under gång och ställande under gång. Som unghund är det vanligt att hunden inte sorterar vilket moment det är utan gissar.

Härlig attityd i Fria följet. Har även börjat lägga in sitt från stå i 3:an/elit fjärren, med "fastklistrade bakben", vad lätt det skulle vara om man fick klistra fast bakbenen. Fin apportering, med bra gripande och bra fart ut och in.


Tillbaka till vardagen, i morgon ska vi på en privatträning i vallning för Sanna Engborg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar