tisdag 25 mars 2008

Privatträning för Sanna Engborg

Jag och Sofia med Tia hade idag bokat en privatlektion i vallning för Sanna Engborg.
Alltid lika spännande att åka till någon och träna när man inte vet om man ska köpa träningsmetoden eller inte.
Men en sak vet jag nu, det är att jag köpte Sannas träningsmetod.
Sanna är lugn och pedagogisk. Det är vad jag som nybörjare behöver. Viktigt att jag som förare lär mig läsa fåren, som inte alltid är så lätt.
Vi tränade fösning, Troll ska gå lugnt och rakt bakom fåren.
Flankering med hjäp av att jag stor på cirkeln och klappar på benet, när han går förbi mig ska jag "pyssa".
Flankering när jag står vid fåren, och jag följer med i en liten cirkel uppe vid fåren, stanna Troll kl 12. Samt lite drivning. Skulle även fösa fåren lugnt nerför hagen utmed staketet, samt kunna fösa fåren lika lugnt uppför hagen, inte lika lätt. En mkt bra och givande träning. Även Tia började få mer och mer intresse för fåren.
Troll föser nerför hagen
Snygg flankering
Undra om Troll ser fåren..
Sanna´s nyfriserade får
En ny privatlektion är bokad till på fredag





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar