söndag 16 mars 2008

Bilder från vallträning hos Peter Nilsson i skinnskatteberg

Lördagen den 8 mars var Jag m Troll, Yvonne m Mille, sofia m Tia och Anne m Tonic och Ginni på vallkurs hos Peter Nilsson i Skinnskatteberg. Jag myglade till mig en privatträning på fredagen oxå. Jag fick mkt bra hjälp av Peter med flankeringen på fredagen och det satt kvar till lördagen Jippi! Peter är mkt noga med att jag är svart eller vitt mot Troll, ingen gråskala, som det är lätt att hamna i när man själv är nybörjare.
Tonic jobbade på mkt fint, fick tom göra hämt som hon klarade galant. Med Ginni fick Anne träna på delning och dolda hämt. Sofias Tia förstår inte riktigt vad hon ska göra med fåren. Men efter en runda med Peter blev det vallhund av henne oxå. Roligt för Sofia att få se. Yvonnes Mille är en Aussie som fick jobba med att bara gå bakom fåren för att bli mer tänd. Han såg ut att vara nöjd där bak. En mkt lärorik dag.
Sofia bjöd på tårta i fårhagen eftersom hon fyllde år.
Troll i koncentration
Sofia ser fundersam ut vad Peter säger..
Tia in aktion... Mille snygg stil....
Troll smyger igång..
Ginni kommer smygande mot fåren
Fåren vilar...
Tonic i sin härliga stil..
Troll undrar vad fåren gör där framme
Tonic den lilla räkan smyger efter marken

















































Inga kommentarer:

Skicka en kommentar