måndag 17 mars 2008

Lydnadsträning på långlunchen

Jag är lyckligt lottad att jag kan ta långlunch och träna hund. Troll och Laerke fick sig ett pass på våran stora fotbollsplan.

När jag körde fria följet med Troll kom det en hel kolloni med skolbarn. Perfekt att störningsträna. Vi gick rakt mot alla barnen och brevid hela skocken med ungar. Det lilla Trollet är ganska härdad efter att allt som hans matte hittar på. Men vill man ha en hund som inte blir störd av omgivningen så är det bara att träna på alla konstiga saker. Troll fick bingo belöningar mitt i ff.
Idag fick Troll för sig att han skulle lägga sig när jag lämnade honom vid inkallning. Kan det vara så att jag inte tränat stabilitet vid lämnandet på ett tag....Som vanligt en mkt fin ruta. När jag frågar var rutan är, så söker han upp den själv och har ett bra drag mot den.
Sedan tränade vi lite allt möjligt innan Learke fick sitt pass.

Learke hade en härlig attityd i ff. Kerstin tränar mkt på att få Learke snabbare i nästan alla momenten. Passa er för henne på SM ni som ska vara med. Learke är en härlig liten dvärgpudel, som tror att man kan brottas med alla hundar, då hon är uppväxt med Vanjas hårda tag.
Några gamla bilder blir det idag.

Learke i dödar tagen...
Vittringspinnarna nästa lika stora som Learke

Mamma kan du ta apporten snart...


Fin kontakt...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar