fredag 29 januari 2010

Här ska jag bo...

När Qliff klev in i huset sa han tjena, tjena här ska jag bo. Han har verkligen tagit flytten med ro. Inget verkar bekomma honom.

Gårdagen åkte vi runt i bil halva dagen, då vi var ute på kundbesök. Började turen med lite "opera", men sov sen sött i sin lilla bur. Qliff har redan fått inviga sin bur ovanför dom andra. Så nu åker han kungligt.

På kvällen iväg till kurslokalen då det var 3 timmar tävlingslydnadskurs.

Troll och Qliff var inne i "hundrummet" hela tiden. Lite "tandagnissel" var det ibland.

Duktiga Qliff gör alla sina behov ute, inte en ända olycka har det hänt.....

Passivitetsträningen har påbörjats, och det behövs...

Vägde min "lilla" valp igår, hela 5,7kg vägde han. Med andra ord ganska gigantisk valp....

Ny dag nya äventyr....

4 kommentarer:

  1. Han ser så fin ut Qliff.
    Härligt att det går så bra med hundarna.
    Om ett år så är det min tur...lännnggggtar
    Trevlig helg
    Kram Anette

    SvaraRadera
  2. Vilken cool kille som tar sitt nya hem med ro :)
    Vad tycker Troll om den saken ??
    Snacka om snabb start i livet,med på jobb & kurs,toppen !
    Hur gör ni alla som slipper kiss/bajs inne,har själv inte lyckats med det än :(
    Lycka till med lilla Qliff :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. ÅÅÅÅ, va gullig........men jag saknar INTE att ha valp ett dugg, haha

    SvaraRadera
  4. Tack så mycket! Du har ju en stor del iatt det gick så bra! Härligt att få hjälp med att undvika dom värsta fallgroparna när man har sin första bc. Ses till helgen! Kram från Ann o Sassa

    SvaraRadera