söndag 24 april 2011

Het "Köttbulle"

Var tog min lugna lilla "Köttbulle" vägen som med tveksamhet gått till höger och till vänster blivit vid och gärna släppt kontakten med fåren på baksidan?
Efter 2 dagars IK1 kurs hos Peter N känns det som jag fått en het "Köttbulle" som är mkt jämn åt båda hållen.
Satan i gatan vad snabbt han ger sig iväg i utgången. Fin utgång och bra djup med kontakt med fåren. Nu tar han även fåren till mig på linje och känner av när han ska täcka av och balansera upp fåren mot mig. Inte alla gånger men nästan. Inga problem med att det står hund och människor och håller fåren i hämten. Här händer det saker kan jag lova.
Fint fållarbete på bena hela tiden med mjuka fina flanker och lagom med tryck på fåren.
Vi föser och föser och föser...blir lite snabb där ibland.
Han är även olydig på stoppen....så nu är det prio med snabba stopp och konsekvent till 100%.
Känns skönt att fått en hund som kan bli "olydig", passar mig som hand i handsken.
Nu tränar vi vidare mot nya utmaningar med förhoppning att fortsätta utvecklas tillsammans.
Troll har fått vara med som håll hund och ta fåren mellan olika gärden....Troll är BÄST!

2 kommentarer:

  1. Härligt & läsa om "köttbullens" framsteg:) Duktiga Troll som ser till att fungerar, kan tänka mig att han trivdes;) Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Låter underbart! Vill se, vill se!!
    Ha det, kram,kram

    SvaraRadera