lördag 30 april 2011

Bästa träningskompisen!

Skapar lucka

Kommer in




Går iväg med rätt flock



Valborg kan inte bli bättre:). En heldag (9-17) med vallträning med bästa Catarina.
Kl 9 anlände Catarina från Norberg till mitt vallgärde. Började med fika sedan hämtade vi fåren och var igång med träningen.

Så härligt med träningsvänner som tänker lika i träningen. Den ända skillnaden är att jag vågar testa, medans Catarina funderar innan.

Catarinas Sam som haft svårt med koncentrationen är nu ordentligt på G. Det som är bra med Sam är att han inte "tappar" huvudet om det blir rörigt.

Roy fick fösa och fösa och fösa samt trycka får över dike och fortsätta fösa på andra sidan. Roy har växt ordentligt i sin roll i fösningen. Catarina tränade även delning på ett sätt hon inte är van vid. Hon var tvungen att släppa kontrollen och låta Roy vara på benen och täcka av fåren och snabbt komma in i luckan och hålla fåren. Häftigt tyckte Roy...:)

Troll tränade jag med att vara noga med rena flanker, fösa långt samt delning, singling och sortering. Finns inte mkt att säga om Troll mer än att han är en COOL grabb som alltid försöker göra sitt bästa.

Qliff fortfarande het och lite olydig. Efter lite snack med Catarina så åkte mitt "vapen" fram och efter lite påminnelse så var det en fröjd att träna med honom. Han har lätt för att fösa iväg dom långt i från mig. Fina utgångar och nu börjar han även känna av när han kommer upp på toppen. Driver fint och lugnt nästan alltid. Delningsträningen är nu påbörjad. Några riktigt fina fick vi till där han kom in fint och gick iväg med rätt flock. Qliff är en häftig kille i MIN smak.

Många fika stunder blev det så får och hundar fick vila. Fåren är superbra att träna på.

Som alltid händer det något när Catarina vallar...idag sprang en tacka rakt på henne så hon fick sig en flygtur med landning på rumpan. Synd att kameran inte hann med....

En SUPER dag med mkt snack, fika och vallning. Fler sådana dagar vill jag ha.....

8 kommentarer:

  1. Det ser verkligen härligt ut! Aldrig fel med träningar som ger mersmak:) En härlig Valborg till dig & de 4-benta!

    SvaraRadera
  2. Härlig Valborg :)Jag förstår att ni hade det bra på stora gärdet.

    SvaraRadera
  3. Super härligt med bästa träningsvänner runt sig. Du/Ni har tur! Och duktiga också! Härligt att få ta del av er dag. Kram.

    SvaraRadera
  4. Vill oxå ha fler såna dagar!!! Tack snälla för ALLT:) Kram Vännen

    SvaraRadera
  5. Det låter som helgen varit riktigt go, härligt =)...


    Kram Hanna & Kakan

    SvaraRadera
  6. saknar er! kramar jenny med flock

    SvaraRadera
  7. Halloj där ;)

    Vad roligt att du hittade till min lilla lya på nätet ;)

    Super GRATTIS till fina vallresultat och SM poäng i helgen!!!

    Hoppas vi ses snart!!

    Ha en fantastisk vecka och var rädd om er
    Madeleine

    SvaraRadera