lördag 7 augusti 2010

Snart 8 veckor!

Nu har jag snart bott 8 veckor på landet i Kopparberg, det betyder att det är dags att flytta hem till vardagen igen. Ska vara glad att jag har ett så underbart sommarställe med många möjligheter. En STOR appelplan, fårhagar, lada med stall, rofylld fågelsång, alla nödvändigheter som toa, dusch, tvättmaskin och diskmaskin.

Nu är det bara att hoppas att hösten blir lika underbar som sommaren varit.

I veckan har Jag och Catarina med alla hundarna varit hos Peter N och tränat. Fick lite ny "Qliff läxa" så vi kommer vidare i träningen. Med Troll skulle jag göra en av Peter´s underliga banor. Från hästhagen skulle han skickas vänster, sedan ta sig igenom eltråden för att sedan fortsätta väsnter en bit på vägen där han sedan skulle hoppa över fårstängslet in i fårhagen och sedan fortsätta hålla ut vänster för att hitta fåren som stog dolda nästan längst bort i hagen. Här gällde det att Troll litade på mig när jag visslade ut honom åt olika håll. Roligt var det och Troll är en modig kille.

En lite kille som det hänt mkt med är Catarinas Sam, oj oj vilken attitydsförändring. Lungt och fint samarbetade dom inne hos fåren. Bara för några veckor sedan ville han inte valla om han inte fick göra det i jakt. Finns inget kvar av det alls nu. Ska bli så roligt att följa den "vita faran".

Roy var som en "duracell" som vanligt.

I två dagar nu har jag kört 3 korta pass om dagen med Qliff. Varierat att gå runt och komma upp på toppen samt att fösa. Förut kunde han inte tänka om ifall vi tränat att gå runt utan då var det bara det som skulle göras. Om vi föste så var det bara det som man skulle göra. Efter lite många korta intensiva pass så kan han tänka om. Han är så rolig att träna, mjuk och fin i huvudet och öppen för träningen. Nu är det vila ett tag för honom.

Nu laddar vi för tävling tor och fredag veckan som kommer. Sedan bär det av hem till Stockholm, SNYFT!

5 kommentarer:

  1. Tre pass om dan...... Har du inte lite bråttom? // Sanna

    SvaraRadera
  2. Tycker jag inte, då Qliff knappt varit i fårhagen i sommar....Monika

    SvaraRadera
  3. Tänk om sommar och ledigt kunde vara dubbelt så långt.
    Ni är så duktiga med er vallträning.
    Lycka till på tävlingen
    Mvh Anette

    SvaraRadera
  4. Hu vad fort sommaren gått..... ingen tacka????
    Du är verkligen duktig med både Troll och Qliff. Lycka till i Örebro!
    Kram

    SvaraRadera
  5. Härligt de låter som du haft, precis som de ska vara!

    Imponerad över Trollet, jisses va duktigt med sån där kluriga banor. Men skoj å träna för någon som utmanar en att utvecklas =)..

    Hihi, min man tror jag kommer blir en stjärna i fårhagen, Qliffen den killen, vore skoj å se han snart igen..

    Hanna & Kakan

    SvaraRadera