söndag 29 augusti 2010

Öron eller inte öron

2 dagars tävlande på Betebys fina får och marker. Bra tävling med får som var känsliga för hunden och lättfotade.
Första dagen tyckte Troll att jag inte behövde bry mig, för han klarade allt själv enligt hans mening.
Grattis till er som hamnade på pallen Eva-Sia, Gittan-Ida och Heidi-Emma.

Dag 2 var jag mer förberedd på att öronen var stängda och ögonen öppna på Troll.
Men se där idag fick jag vara med och samarbeta. Min egen känsla sa att hämtet var bra, med lite strul vid pinnen runt mig. Fråndrivningen kändes lugn och fin med träffa på alla grindar. Vid singlingen var vi coola och lyckades singla bort en tacka och gick mot fållan där tiden tog slut efter en stunds jobb. Härligt att få vara med och bestämma....

Poängen ska vi inte skryta med, men känslan kan jag gotta mig i.

Vi landade på en 7 plats, som enligt Heidi och Sanna ger SM poäng....

Skit i samma jag och Troll samarbetade. Härliga JUBEL-TROLL....

6 kommentarer:

  1. Tack för grattis och trevligt sällskap vid banan! Grattis själv till SM-poäng, minns när jag själv lyckades med det första gången. En milstolpe att bocka av!

    SvaraRadera
  2. Hejsan!

    Tack för fina ord om mig och Jaxen, vi har träningsvärk idag kan jag lova!

    Kul att det gick så bra för er.

    Troll var lugn och fin bakom djuren båda dagarna =)

    SvaraRadera
  3. Nämen jisses, SM-poäng, vi bugar, bockar och säger GRATTIS! Bra jobbat!

    Hanna & Kakan

    SvaraRadera
  4. Åh, vad roligt!!!!! :-) GRATTIS!!
    Heléne o Lexa

    SvaraRadera
  5. Ja, öron eller inte......men ÖGON behöver man inte fundera på om Troll har öppna. ALLTID öppna så mycket det går och lite till. Ha, ha:)
    GRATTIS!!! till SM poäng! Bra jobbat!! Vi i Noberg är jätteimponerade!! KRAM

    SvaraRadera