torsdag 8 april 2010

Skogsvallning på Torö

Äntligen vår i luften och barmark. Blev inbjuden till Torö för lite vallning i Sannas skogshage.
Började med att skicka ut Troll på ett dolt hämt över stock och sten. Duktiga killen klarade att hitta fåren och ta med dom hem. Vi delade upp flocken i 2, och vallade på varsin flock. Perfekt för Troll att få fösa på får som har draget mot honom. Här gällde det att GÅ och inte bara stå och hålla får som är det bästa han vet. Perfekt träning över stock och sten. Gjorde 2 dolda hämt till som han klarade galant. Nyttig träning för "stadshunden" som är van att nästan bara gå på kommandon.
Sannas fina Milli har det hänt mkt med under vintern. Vilket härligt driv den tjejen har.
Första "vårbadet" i fårhagen
Halv bröderna Fade och Qliff fick ta sig en lekrunda på gärdet. Nu är dom "nästan" lika stora. Qliff har mer benstomme än finlemmade Fade.
Tjoho, kom och ta mig om du törs...
Jag är snabbast...hi,hi...
"Fina killarna efter Sam"
2 Kronvallare som vallar tillsammans Milli och Troll...
Bra samarbete.....
Fina Milli har full koll..
Jag ger mig inte säger Troll...

1 kommentar:

  1. Du har fångat många läckra vallögonblick. Jag "snodde" några fina bilder till min blogg. Ha det gott!

    SvaraRadera