torsdag 18 juni 2009

Äntligen ledig i 8 veckor...

Inte varje sommar man kan ta ledigt från jobbet i 8 veckor. Nu har jag sådan tur att jag förhandlat till mig att kunna ta hur mkt ledighet jag vill. Är ni avundsjuka nu??? Mot en billig penning kan jag berätta hur man förhandlar om ledighet...........

Idag kl 12,00 packade jag in hundarna i bilen och flyttade upp till landet i Kopparberg, där vi kommer bo hela semestern.
En hel del utflykter kommer det bli då jag ska både gå på kurs och tävla en hel del hela sommaren. Ta det lugnt på semestern är inte min melodi.

Inom dom närmsta dagarna hämtar jag hem en flock får. Några som inte får semester kan jag lova är får flocken, här ska det tränas kan jag lova.

Igår räddade jag en stackars bordercollie ägare från att åka in på psykakuten. Ja, du Hanna, öppna telefonräkningen försiktigt för jouravgiften är dyr.......då jag ska överleva vid lång ledighet från ordinare arbete......

Eftersom jag införskaffat en bärbar dator, så kommer jag uppdater bloggen under hela sommaren.

Ha en bra midsommar!!

1 kommentar:

  1. Hahaha, jisses va jag skratta när jag läste detta inlägg =)..

    Jag tror jag skiter i att öppna telefonräkningen, jag ger den till nån annan bara, typ i "gå bort" present =)..

    Va glad för att jag inte står utanför din dörr på morgonen å slite mitt hår =)..

    SvaraRadera