måndag 30 juli 2012

SM poäng!

Helgen har vi tillbringat i Vinnersjö Hedesunda.
Började med ett genrep hos Heléne m Lexa på fredagen.
Där var allt serverat på "silverfat" fåren utställda i hagen, grillat kött till middag samt jordgubbar med glass till efterrätt, kan det bli ett bättre genrep. Tack Heléne!!!
Lördagen bjöd på ganska liten bana men som det gällde att verkligen hålla linjerna annars blev det inte många poäng från domare Iller.
Många tappade bort sig på sista linjen och då blev varken delning eller fålla bra.
Troll och jag vi körde på alla linjerna med fullt focus på att göra alla momenten så bra som möjligt.
Det gav resultat vi skrapade ihop en 2.a plats med 86 poäng, därmed nya fina SM poäng.
Hurra för BästaTroll!!!!

Söndagen gjorde jag bort mig genom att skicka innan dom ställt ut fåren. Man lär sig så länge man lever.
När vi väl fick grepp om fåren kändes det helt ok, bra delning och fålla. 
På många tävlingar har tiden gått ut i delningen eller fållan. Men den här helgen satt båda momenten med bra flyt.
Söndagen slutade vi som 11.a, helt ok då jag gjorde en dunder miss i hämtet.

Nu i veckan blir det fortsatt delnings och fåll träning samt hämta får hos utställare som kommer gående med hund framför flocken.

Om en dryg vecka blir det 4 dagars tävling på Gotland.

2 kommentarer:

  1. Grattis, grattis!! Fan vad ni är bra.. Åh vad avis jag blir att du ska åka till Gotland.

    Själv ska jag tävla lägre om 3 veckor. Krypet har tagit sig =)
    Må väl kram Carro

    SvaraRadera