måndag 23 juli 2012

Godegård utmaning!

Godegård bjöd på en utmanande och rolig tävling.
Utställarna gjorde ett "hästjobb" med får som inte riktigt ville stå stilla.
På lördagen försvann min första flock till skogs, som tur var innan jag skickade Troll på hämtet.
BästaTroll gjorde dagens bästa hämt med 48 poäng. Han behandlade fåren lugnt och fint genom hela banan.
I delningen missuppfattade han min "in" vissla och samlade ihop fåren istället så där tickade tiden iväg. 
Tiden slut i fållan då det inte var helt lätt för oss att göra fållan.
Hade en "go" känsla och för mig är det värdefullt.

Söndagen blev "strid" på kniven känslan.
Troll hade svårt att få kontakt med djuren som sprang som galningar. För mig gällde det att bara läsa fåren var dom var på väg.
Troll var lydig och tog alla mina kommandon och det gjorde att vi inte missade en grind och höll oss nästan på linjen hela vägen.
Bra delning där han kom in och greppade djuren omgående och sedan blev det en svår fålla för oss även denna dag, så där tog poängen slut.

Tycker nog att vi var rätt jämna då resultatet blev lördag 12.a och söndagen 8.a av ca 40 startande.

Våran natt gäst i "snigel" Sanna med Kep och Isa kom 3.a och 5.a på söndagen GRATTIS!

Denna vecka blir det fålla/ränna träning samt delning.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar