måndag 9 november 2009

Ny vecka, nya tag!

I helgen som var, hade jag ett tävlingslydnadsläger i Boxholms träningshall www.allasporter.se. Härligt att ha en så stor blandning på ekipage. Det är mkt utvecklande och inspirerande för mig själv att ha ekipage på olika nivåer. En röd tråd igenom hela kursen var attityd och störningsträning. Härligt att se hur hundarna svarar på förarens olika belöningar samt se vilka kriterier förarna sätter på detaljerna. Fokus och förberedelser pratades det om en del. Många förare har svårt att fokusera när det är störande miljöer. Hur ska vi kunna begära att hundarna ska fokusera när inte förarna gör det.

Även mitt härliga lilla Troll fick sig en genomkörare i lyndad under helgen. Så fort jag tog ut honom från stugan sprang han till träningshallen och tittade bedjande på mig om att få träna. Jag kan bara säga, vilken attityd och uthållighet det lilla Trollet har. En fröjd att träna honom nu, han bara vill mer och mer.

På Alla sporters anläggningen hade det hänt lite nya saker, nytt konferansrum där vi blev serverade maten. Även en ny "svit" hade dom byggt i samma byggnad. Ett gott tecken att hundarna gillar hallen är att Troll ville in där hela tiden och träna.

Tack alla kursdeltagare för en givande helg.

Ha en bra vecka!

5 kommentarer:

  1. Tråkigt med ditt jobb!
    Kan du inte höra av dig om du ska ha flera sådana kurser, jag har försökt söka kurser, men man är ju lite kräsen oxå....

    Hälsningar Sari+gänget

    SvaraRadera
  2. Tråkigt med jobbet ditt,men det brukar lösa sig till slut.
    När ska Troll visa upp sig på lydnadsplanerna ?
    Ha det gott i veckan / Kram från oss

    SvaraRadera
  3. Tack för all hjälp och puchning, som jag verkligen behöver.
    Ellie & jag var helt slut på söndagen.

    Ha det bra Eva & Ellie

    SvaraRadera
  4. Härligt att det går bra med träningen! Jezz skickar nospussar tillbaka till Troll :)

    SvaraRadera