torsdag 12 februari 2009

Spark i häcken

Nu måste jag ta mig i kragen och komma igång med lydnadsträning. Bestämt med Sofia-Tia att vi ska träna ihop en gång i veckan. Nu har jag kniven på strupen, så jag kan visa Sofia att vi tränat tex inkallning med stå-ligg, som måste bli bättre. Mitt lilla Troll är lite bekväm av sig i fria följet, han vilar sitt huvud på mitt knä men han lyckas vara helt rak hela tiden. Vittringen är vi på gång med. Träna på med detaljer i alla momenten och börja med länkning i programmet. I morgon ska vi på lydnadskurs hos Anne. Kommer vara många kritiska ögon på kursen. Säkert kommer jag få med mig många bra träningstips, som jag kan förmedla vidare till mina kursare.
Slutbelöningen som är nästan lika stor som Troll

Varför måste jag sitta här?
Sofia-Tia med bestämda steg i fria följet
Tia konskick
Tjuven pip-tia med Trolls belöning
I helgen blir det vallkurs, på lördag börjar min IK1 kurs hos Peter Nilsson.
På söndag är det en heldagskurs med Anne, Sofia, Therses och Maria H, hos Peter N. Så i helgen blir det ingen lydnadsträning. Ombyte förnöje träningen........
Veckans kursare har tränat på flitigt alla tar sina läxor på allvar. Mao ser man framsteg i deras träning. ROLIGT!
Ha en bra helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar