torsdag 18 december 2008

Nu har jag landat....

Här händer det mkt som alltid. Men en sak som jag gjort mer den sista veckan är att jag tränat lydnad flera gånger. Ja, ni hörde rätt. Försöker få till inkallningen med ställande och läggande. Är inte riktigt nöjd med det momentet. Även börjat igen med vittringen. Men en sak som jag kommit på är att det lilla Trollet inte tycker om när det är blött och lerigt på lydnadsplan. Men i vallhagen gör det inget. Undra vad det kan bero på.....ja, ja nu är det bara ut och träna i vattenbrynet på sjöar. Envisast vinner...

Vi har faktiskt även varit i fårhagen några gånger, tränar mkt på rena korta flankeringar. Har även börjat med maltezerkorset, så jag hittar ett mönster i hur jag ska förflytta mig och läsa fåren innan dom smiter förbi.

Nu är det bara några dagar kvar till jul, ska bli skönt att vara ledig till den 6 januari. Nästan 3 veckors lydnadsträning på landet.
Men en dag åker jag och Anne till Peter i Skinnskatteberg och vallar. Kanske tar en tur till Kronbacken och snosar på Trolls små syskon.

2008 har varit ett innehållsrikt hund år på många sätt. Jag har fått upp ögonen för vallningen, som är otroligt roligt. Även blivit fårägare. Har haft många duktiga kursare som gett mig inspiriation i att fortsätta ha kurser i tävlingslydnad och vardagslydnad. Kommit ut på tävlingsplanen med Troll. Gjort mitt första vallhundsprov. Många lärorika kurser i vallning. Några tävlingslydnadskurser för Anne Dahlin, då man alltid får lite nya tankar och ideér om hundträningen.

Vill önska alla en skön Jul och och ett Gott Nytt År.

3 kommentarer:

  1. Åh, jag blir så glad när du äntligen bloggar. :)
    Det var roligt att ses igår även om det bara blev en kortis. Saknar er alla...
    Vilket år ni haft - du är så duktig.
    Kramar i massor och lycka till under 2009!

    SvaraRadera
  2. Hej på dig.
    ja det är otroligt vad ni har åstakommit mycket med vallningen 2008 . Men jag är inte förvånade , du är ju så fantastiskt flitig.
    Ha en riktigt GOD JUL och GOTT NYTT ÅR.
    Kramar från Anette och Dido

    SvaraRadera
  3. God Jul & Gott Nytt År!!!

    SvaraRadera