lördag 8 juni 2013

Landslagsuttagningstävling!

 
Då har vi varit med på ytterligare en landslagsuttagningtävling.
I min planering fanns inte denna tävling då jag inte hade koll på att vi kunde finnas med på rankningslistan.
 
Dag 1: Hämt 550 m på ett platt flygfält med 450 m drivning/fösning, tratt och fålla.
På framdrivningen i hämtet gick Troll in i en egen bubbla och hörde inte mig ett skvatt.
Grindmissar och av linjer både här och där ger inte höga poäng.
Mitt mål var att han skulle göra hämtet och det gjorde han :)
 
Många hundar hade problem i upptaget där fåren drog sidleds mot ett starkt drag.
 
Dag 2; Dubbelhämt kortare drivning, delning/splitt och fålla.
 
Fint första hämt och vänder om på mitt "kolla" men skär linjen.
Drivningen/fösningen kändes mkt bättre idag, men av linjen som kostar många poäng.
Sedan blev det Stopp i delningen.
 
Nöjd med Trolls insats, kan inte begöra mera då vi inte tränat på dom långa avstånden i år.

Efter ihop räkningen av båda dagarnas poäng så blev det totalt en 15.e plats? av 36 startande.
 
Nu är det kanske dax och göra upp en tränings/tävlingsplanering för i år.

Önskar alla i landslaget ett stort lycka till på EM och Nordiska.
 
Om 3 veckor kommer Milli hem och lilla Bitch
Bitch 5 veckor.
 
Ha en solig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar