onsdag 20 juni 2012

Qliff

Från att vara en glad "skit" till att nästa sekund ligga i kramper är något man inte tror ska hända ens hund.
Har vetat länge att det fanns en risk att han skulle få EP då flera halv syskon fått det.
Men nu när han var 2,5 år kändes det som faran var över.

Har lovat mig själv att om han skulle få EP så skulle jag ta bort honom omgående.
Efter dom 2 stora anfallen han fick inom loppet av 10 minuter var mitt förbestämda beslut ett faktum.
Han somnade in i mittt knä i trädgården hos en fantastisk veterinär i Norberg som tog emot oss i går kväll. 



Älskade "clownen" Qliff kommer alltid finnas med oss i våra minnen.



Ta hand om era nära och kära!!!




11 kommentarer:

  1. Stackars dig,så fruktansvärt :(
    Du är en sann djurvän,starkt med rättvist beslut.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Rätt beslut även om det är tufft beslut!
    En hemsk och otrevlig sjukdom.
    Stor Stor Kram till er alla där uppe i skogen!
    Carina Baqqi Amaroq

    SvaraRadera
  3. Även om man tycker att man är förberedd så är man det nog aldrig, speciellt när de är så unga!
    Starkt av dig att ta beslutet. Lider med dig. Qliff har säkert det jättehärligt nu och kan valla hur mycket han vill!

    SvaraRadera
  4. Ett mycket sunt - om än ack så tragiskt beslut. Ledsamt.....
    Kram

    SvaraRadera
  5. Usch vad tråkigt att höra :-( Jag vet precis vad du går igenom. Styrkekram!

    SvaraRadera
  6. Åhhh va tråkigt att läsa. Stor kram

    SvaraRadera
  7. Jag finner inte ord. så tragiskt att en sådan ung hund ska lämna sin flock så tidigt. Ett svårt men sunt beslut Monika. kram från Ingela med flock

    SvaraRadera
  8. Usch så sorgligt och tragiskt. Det är verkligen tuffa beslut man måste ta ibland.

    SvaraRadera
  9. Jag beklagar Monica och är själv väldigt väldigt rädd eftersom en kullsyster till har fått ep.
    Det är ett tufft och otroligt svårt beslut du tagit!
    Sänder dig en varml och lång tröst kram.
    Jag håller mina tummar att Qase får förbli frisk!

    SvaraRadera