måndag 25 februari 2013

Stort isfält på Svärdsjöfjärden!

Om man har galna vänner som absolut måste träna fast det är vinter så hänger man självklart på.
Sanna kom på den geniala idén att man kunde valla på Svärdsjöfjärden.
Hon lovade på heder och samveta att isen skulle hålla för mig och mina hundar.
På med isdubbarna och fikat i pulkan så begav vi oss med fåren ut på fjärden.
 
Kep och Vira sköter utforslingen av fåren på isen.

Klara färdiga GÅ :)

Sanna nöjd "scoutledare"

Kep håller koll på lägret

Vira vallar runt fåren utan att plurra i.

Nina delar, men var är hunden?

Troll tycker att fåren ska kolla av isen längst ute på fjärden.

Var är han på väg med fåren?

Jag lämnar dom där ute...det är väl ok?

Kep hämtar dom så snällt :)

Och driver ut dom igen !!!

Shot tycker det är lite väl häftigt att hitta får på fjärden

Välförtjänt mat paus.

Även för dom 2 benta :)
 
Trodde aldrig att någon skulle få ut mig på isen.....men var gör man inte för lite vallträning :)
Underbar solig dag i slutet på februari...nu hoppas vi våren är här.

1 kommentar:

  1. Starkt jobbat. Jag hade ALDRIG gått ut på isen.Kram Anette

    SvaraRadera