måndag 18 juli 2011

En god gärning!

På Kronvallarens årliga kennelläger så sa jag till Heidi, NÄR du vinner IK2 så ska du sluta röka.
Det LOVAR jag fick jag till svar. Några tävlingar gick och ingen vinst. Heidi lika nöjd varje gång då hon slapp sluta röka.
Men äntligen hände det som som jag hoppats på. Inte allt för lätta tävlingar i UKNA där Heidi skrapade ihop 70 poäng, hon kände sig lugn än en gång över att inte behöva sluta röka.
Resultaten ramlade in under dagen för alla andra, men ingen lyckades slå Heidi och Emma. Tårarna trillade på Heidi´s kinder och jag var nöjd över dagens goda gärning som säkert innebär att hennes hälsa förlängs några år. JAG är nöjd och hoppas att hon klara att hålla sitt löfte.

Bästa kennelmorsan med alltid ett leende på läpparna

För Troll och mig blev det ytterligare en tävling med många erfarenheter att ta med sig i ryggsäcken. Inte lätt tävling med drag åt alla håll. Kändes som det skulle vara får som Troll bara ville håll med sitt eye. Men där fick jag tji, när fåren var av linjen mot draget så såg han till att putta in dom snällt men bestämt. Missade lite grindar här och där och strulade vid delningen men fick fint in dom i fållan. Tycker själv att Troll jobbade på fint med alla svårigheter dag 1.

Vi lyckade knipa en 6:e placering med våra futtiga 62 poäng, säger säkert sitt att det inte var den lättaste tävlingen.

Bilden ovan illusterar dag 2. Här gick det undan med raketens hastighet i lååååååååååååånga flanker som gjode att han aldrig fick grepp om fåren. Att han inte kollapsade efter allt spring är en gåta för mig. Kondisen måste vara otroligt bra. Efter LOPPET så var det ett kort bad i sjön och sedan var han nästan tillbaka i normal andning.

På morgonens veterinär besiktning så tyckte vet att han var en dom bästa musklade hundar hon känt på. Roligt att höra, vi som inte har någon plan för varken muskelbyggnad eller kondisträning.

En bra helg med många nya erfarenhet som vi tar med oss till nästa helg.







2 kommentarer:

  1. Smart drag det där med vadslagningen om Heidis rökning;) GRATTIS till ännu en fin prestation!!! Kul att Troll är i sådan fin form, måste kännas kanon:)Han har det mesta den killen:) Kram från oss

    SvaraRadera
  2. Grattis till placeringen. Undrar hur Heidi har det. Lider faktiskt lite med henne, hi,hi ;-)
    Heléne o Lexa

    SvaraRadera